torstai 26. huhtikuuta 2018

Simaa ja harhailua

Olen päässyt herkullisen kuplivan kevätjuoman makuun. Yrjönkadun uimahallista saa aivan tajuttoman hyvää simaa ja eilen viimeksi kävin sitä maistelemassa oikein ison lasillisen. Tänään taas työpaikalla ennakoitiin ensiviikon juhlahumua sokeroidulla munkkirinkilällä sekä koreaan lasiin kaadetulla simalla. Nam :)

Simasuuna lähdin töistä kotiin ja muistin, että särkylääkkeet on loppu. Lähellä oli kauppakeskus, jonne menin päättäväisenä. Ajatusharhailu alkoi kuitenkin jo ulko-ovella, sillä näin silmälasiliikkeen, jonne astelin tarmokkaasti hoitaakseni lukulasitarpeeni kuntoon. Sovitin optikon avustuksella varmasti kahdetkymmenet pokat. Niistä käsiini jäi rankan karsimisen jälkeen viisi ja lopulta kahdet - siniset ja punaiset. No, nyt on sekin rästityö hoidettu.

Palasin kauppakeskuksen käytävälle ja mietin, ettei jääkaapissa tainnut olla paljoa mitään. Siispä suuntasin ruokakauppaan. Yllättäen mikään ei houkutellut makunystyröitäni. Käteeni jäi vain bataattia, pähkinöitä ja paketillinen donitseja. Siis mitä? Se oli varmasti se sokerimunkki, joka sai tämän aikaan. Palasin alkuperäiseen aikomukseen mennä apteekkiin. Jostain kaukaa kuitenkin tuli mieleen, kuinka eilen töissä keskustelimme, että HS:n julkaistua kuohuviinisuosituksensa, menee vain hetki ja kaikki ehdokasjuomat on hamuttu parempiin suihin. 

Niinpä minä katosin käytävältä yhtäkkiä vasemmalle, pitkäripaiseen, saadakseni jotain kuplivaa vapuksi. Hämmästyksekseni suosikkijuomaa oli vaikka kuinka paljon tarjolla, joten ostin sitä oikein kaksi pulloa. Ja sitten, lopultakin, pääsin apteekkiin ja ostin paketillisen lääkettä.
Kotona huvituin kassia purkaessani. Otin ostoskuvan ja lähetin sen siipalle pienellä koristuksella höystettynä:

Vappu voi nyt tulla:
sulle iso pullo
mulle pienempi,
sulle ibusal
mulle donitsit
ja serpentiini voidaan jakaa

Oikeastihan ibusalit on mulle, mutta näin päin teksti kuulosti kivemmalta, heh heh. Sitäpaitsi, jos käy kuten tavallisesti, niin donitsit on syöty jo viikonloppuna ;-)

13 kommenttia:

  1. Ihana viesti <3 Ja koko tarina. Tosin mä odotin koko ajan, että unohdat alkuperäisen asian :)
    Niin mulle olisi käynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, siis yleensä käy juuri kuten pelkäsit, että itse asia unohtuu kokonaan. En pidä kauppakeskuksissa haahuilemisesta, mutta nyt taisi mennä aika putkeen :). Silmälasit on nyt ihan pakko saada ja ne olikin oikeasti koko apteekkisreissun paras sivutuote -donitseista nyt puhumattakaan =D.

      Oikein leppoisaa viikonloppua sinulle Helmi ♥

      Poista
  2. Codorniu voitti Hesarin skumppatestin! Mä juon sitä luomuversiota, se on musta parasta.

    Ja hei tärkein viimeisenä: oikein mukavaa vappua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh, miten mä noin huolimattomasti luin, siellähän se maininta Hesarin voitosta oli sullakin... sokea minä. Tippaleivällä silmään tällaisia tolloja!

      Poista
    2. Mä muuten näin sen luomuversion kaupassa. Jos käyn vielä toisen kerran kuohuviinikaupassa, niin testaanpa suosikkisi =D. Äläkä ihmeessä toivo tippaleipää silmään, se on niin tiukkaa kamaa vaikka onkin sokerilla kuorrutettu, että voipi käydä hullusti ;-)

      Oikein mukavaa vapunalusaikaa sinullekin ♥

      Poista
    3. No simapullon korkki? Serpentiini? Rusina? Silmään ;-)

      Poista
    4. Simapullon korkki kattoon, serpentiini kaulaan, rusina nenään ja silmänisku silmään =D

      Poista
    5. Okei, näillä mennään ;-)

      - ja korkkarit kattoon kans!!!

      Poista
  3. Lasin sovittelu on kyllä vihoviimeistä hommaa;) Minun piti nimittäin joku aika sitten toimia ystävän makutuomarina..ja eihän siitä päättämisestä mitään tullut kun aina vaan olivat toistaan kauniimpia:) Sima on kyllä ihan parasta kevät juomaa..meillä sitä laitettin eilen käymään;) Leppoisaa alkavaa viikonloppua❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, että lähdit kaverille makutuomariksi, minä en haluaisi olla yksin päättämässä silmälaseista. Otan mielelläni optikon tai kenet tahansa kertomaan miltä lasit näyttää, sillä oma silmä on aina liian kriittinen :).

      Oikein hauskaa viikonloppua sinullekin ♥

      Poista
  4. Hehheh hauska juttu! Ai nyt alkoi tehdä mieli simaa. Hauskaa vappua!

    VastaaPoista