lauantai 2. maaliskuuta 2024

Karkuun millä keinolla tahansa

Karkauspäivä pari päivää sitten. Katselen aamulla sumuista maisemaa. On jo vähän valoisampaa kuin kuukausi sitten, mutta hämärää kuitenkin. Haluaisin ottaa hatkat. Irrottautua kaikesta. Liidellä hetken aurinkoisissa tunnelmissa ja ehkä pulahdella lämpimiin järvivesiin. Mutta, mutta, minä olen soveliaasti paikallani koko päivän, istun Teams-luennolla ja sitkeästi tietokoneen äärellä. 

Illalla mies karkaa ystävien kanssa konserttiin, minä olen edelleen paikallani. Mietin, että jotain pitäisi kai tehdä. Että tekisikö näyttelyyn teoksia, vai mitähän ihmettä.

Avaan läppärin uudelleen. Ja painankin illustratorin sijaan juutuubin kuvaketta. Etsin jotain. Jotain erilaista... Klikkaan mitä-en-yhtään-osannut-aavistaa yhden naisen reelsin. Tyyppi on mukaansa tempaava. Ihan tavallinen nainen. Se jumppaa kotonaan, ihan rennosti lököhousut välillä putoamaisillaan ja pusero römpsöttäen. Katselen kuvaa kuin nainen tekisi jotain mahdottoman ihanaa. Seuraan hetken ja toisenkin, että mikäs tyyppi tämä on ja kuinka se muokkautuu mitä kummallisempaan asentoon.

Seuraavaksi ihmettelen itseäni. Haen kuin taiottuna sisäkengät kaapista jalkaan, vaihdan pari joustavaa vermettä päälleni ja droppaan videon telkkariin. Teen piristävän yksin-kodissa-jumpan ja mietin, että jospas rupeaisinkin kunnon vanhanaikaiseksi kotijumppariksi. Ehkäpä tästä tulee maaliskuun piristysruiskeeni :D

En päässyt kovin pitkälle työpisteeltä, mutta jonnekin kuitenkin ;-)

12 kommenttia:

  1. Kotijumppaa minäkin harrastan. Joskus olen Areenasta katsonut jonkun jumppaohjelman ja tehnyt sen mukaan. Usein ihan omaa ohjelmaa. Pistää ihmeesti veren kiertämään aivoissa huolimatta ulkoilman sumusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin tuntuu, että tämä liikuntamuoto voisi oikeasti sopia mulle, jopa siitäkin syystä, että opiskelijan talous on aika tiukilla nyt toisena vuotena. Eikä tosiaan haittaa, jos ulkona on sellainen ilma, ettei tee yhtään mieli sinne lähteä :)

      Poista
  2. Hyvä sinä! Ehdottomasti kannattaa jumpata kotona. Minä en jumppaa, mutta älykello hälyttää kerran tunnissa minut liikuttamaan itseäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älykello on varmaan hyvä ostos, kun se kerran muistuttaa jalottelusta. Siinähän on monta muutakin hyvää toimintoa :)

      Poista
  3. Iso peukku kotijumpalle! Tekisi hyvää minullekin.

    VastaaPoista
  4. Vaikket fyysisesti päässyt kovin pitkälle, niin mieli kävi jo kaukana!!
    Toi hyviä fiboja....
    Hih - muistui mieleen Jane Fonda videot ja jumppastringit... onkohan mulla ne pinkit vieläkin tallessa (OMG) Covidin aikoihin myös oli yritystä, mutta vaan "yritystä" - nostan hattua ja päätteen äärellä nostan kyllä pyllyäkin kunnioituksesta kaikille, ketkä saa aikaiseksi kotona jumpata. Minä vaadin siihen rääkkääjän ja kanssasisaret motivaatioksi ylittämään itsensä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jane Fondan jumppastringejä ei voi kyllä unohtaa, ne tuntuu ihan omissa nahoissa pelkästä muistamisesta :D Toisille sopii hyvin PT tai joku, joka lähtee seuraksi ja motivaattoriksi. Sulla on kyllä hyvä pyöräilykaveri, sitä ei tarvitse etsiä kaukaa :)

      Poista
  5. Koska olen elänyt läpi vuosituhansien, muistan ajan jolloin tv:stä tuli Anne Sällylän ja hmm....jonkun toisen jumppa, olisko ollut 90-lukua vai vielä vanhempaa kamaa mutta kuitenkin. Kotijumppa on hyvä juttu koska olen lukenut netin syövereistä juttuja joista jengiä on häädetty saleilta sen takia että he ovat vain tulleet ottamaan sinne selfieitä kun ovat olleet muka "treenaamassa". Sairas on maailma ja siksipä kotijumppa on jotain mistä isot respektit - olet vain vastuussa itsellesi ja kysymys on siitä että kuinka pitkälle on valehtelemaan itselleen 😃
    Mä olen siinä hemmetin hyvä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sällylä, oliskohan ollut jopa 80-luvun puolella, voi niitä aikoja ;-) Onneksi en käy saleilla ottelemassa selfieitä enkä kyllä ota niitä kotonakaan. Eli en jää yhdestäkään valetreeneistä kiinni. Tähän mennessä olen ollut valehtelematta, myös itselleni. Hehee :D

      Poista
  6. Minäkin harrastan kotijumppaa,on iso jumppapallo,3 kilon käsipainot, TRX ja pari muuta juttua,ja YouTube on hyvä oppilaitos,myös jumppaa varten.😁Minulle tosin tuli pitkä tauko kun kaaduin joulukuun 1.päivö,olkapää meni sijoiltaan,ja nivelsiteisiin tai ne jotka kannattavat olkapääluuta,niin niihin tuli repeytymiä.Käyn fysioterapiass ja toivottavasti lähitulevaisuudessa saan taas jumpata kunnolla.Kaunista viikonloppua Birgitta💐

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jael, minäkin käytän YouTuben videoita hyödykseni vähän yhdessä jos toisessa asiassa. Olipa ikävä tapahtuma sinulla tuolloin joulukuun alussa. Hyvä että olet toipunut ja toivottavasti olet kohta jo täysin kunnossa <3

      Poista