sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Isot murheet ja pienet murheet - taidan tanssia kuitenkin

Huh! Olen ollut sekaisin, mutta mikäs yllätys se kenellekään on =D

Olin merkinnyt kalenteriini tälle kuulle hoida-itsesi-kuntoon lääkärikeikan. No, minä menin yhdelle, jota seurasi toinen.  Etupainotteisen terveydenhoidon sijaan sainkin yhtä ja toista vaivaa, jonka jälkeen olen vain todennut, ettei olisi pitänyt ajatella terveyttä, kun sain sairautta tilalle. Kun viimeisen lääkkeen papereista luin, että lääke saattaa vaikuttaa mielenterveyteen, aloin jo nikotella ja taittelin lapun pieneen tilaan. Mies sitten sai lukea, että mitä ruokia pitää vältellä ja kuinka monen tunnin välein saa tehdä sitä ja tätä, heh heh.

Moni asia, joka aiemmin olisi harmittanut, on jäänyt ärsyttämättä. Pihalta kaadetaan puita ja tilalle tulee autoparkkipaikkaa... Uusi kukkani tiputtaa aivan kaikki lehtensä pois. Makuuhuone on ollut kolme kuukautta kuin räjähdyksen saanut. Matkalevarini, jonka vein huoltoon ei tullut kuntoon, eikä sitä voi enää soittaa (vaikka ennen huoltoa pystyi).

Kaikesta shitistä huolimatta on tapahtunut myös mukavia asioita:

  • Olen saanut viettää pääsiäisen Hangon kauniissa maisemissa, kävellä hiekkarannoilla ja mäntymetsissä, haistella tuulta ja kuunnella meren aaltojen ääniä
  • Sain saunoa ja katsella takkatulen loimua kuukausien taukojen jälkeen
  • Olen saanut uuden oman kirjan painosta ulos. Tässä kohdin huudan kotonani: Jippii!

Tänä aamuna olen katsellut kuinka lumi sataa isona lämpäreinä pihamaalla. Koska olen elossa ja luonani on nuo kaksi ihanaa, niin mitäs minä hiutaleista mutisisin, vaikka kesää tekee jo kovasti mieli. Minä katselen sen sijaan pari kertaa tämän kaverin liikkeitä ja mietin, josko ottaisin lattialta maton sivuun ja aloittaisin muuvien harjoittelun.



Jos oma olotilasi on hyvä, niin muista nauttia siitä. Jos olosi on hutera tai kivulias, ole itsellesi armollinen. Tee kaikkea sitä mikä tuntuu oikeasti hyvältä teolta itsellesi. Mieti enemmän hyviä asioita kuin maailman murheita. Yksikään maailman murhe ei juuri nyt auta sinua parempaan olotilaan.

Silitä omaa olkaasi ja sano itsellesi: Mä olen hyvä tyyppi. Kaikesta huolimatta mä olen tosi hyvä tyyppi 

12 kommenttia:

  1. Birgitta, Lumimies lukee tätä kanssani ja hän totesi kohtaan, että 'tee kaikkea sitä mikä tuntuu oikeasti hyvältä' näin: 'Kysys Birgitalta, joko lähdemme Idän pikajunalle?' Hän on hämmentynyt, sillä minä puhun paitsi siitä, myös olen sanonut, että voisin lähteä Titanicille, sinne jäävuorten reitille, jos sinne pääsisi myymättä taloa alta.

    Hyvänen aika noita lääkäreitä! Muistathan mitä minulle hoettiin koko viime suvi aina lokakuun viidenteen päivään asti. Oli vähän epämukava olo, ihan epätodellinen ja järjestelin jo tuhkaustani ja valitsin paikan, josta tuhkani lähtevät mereen...Nyt haravoin pihalla tunteja ja endorfiinit jylläävät. Pääsen jopa jo polvilleni perkaamaan kukkapenkkejä ja ihmttelemään, mitä sieltä nousee.

    No, olipa sinulla paljon hyviä asioita ja myös tuo OMA KIRJA♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa! Ihanaa, että Lumimies on jo lähtövalmiudessa. En tiedä minnepäin nyt pitäisi kumarrella, että asiat etenisivät nopeampaan tahtiin ;-) Hyvä, että muistutitte asiasta. Ja kyllähän uppoamattomalle risteilyllekin voisi lähteä :)

      Voisitko lähettää pienessä kirjekuoressa ylimääräiset endorfiinisi minulle. No ei. Kuullostaa todella hyvältä, että kevääsi on alkanut pihamaalla. Mikään ei taida olla niin hyvää pääkopalle kuin saada kädet multaan ja istuttaa ja kuopia maata.

      Minä palaan sinulle tuon viimeisen rivin myötä. Olet ollut alkuunpaneva moottori ♥

      Poista
    2. Hän on vähän enemmänkin: Uskoo rasssu, että se nyt oikeasti toteutuu, mutta eikö leikitä mukana ja uskota ihmeisiin!

      Endorofiineja saat sinäkin, kun alat sinne partsille nyt jotain istuttaa. Tai ehkä teillä on taas suvella mökki tai sitten matka. Varmaan jotain sinulle vielä lähetän...

      Syytä onkin, sillä minusta tuntuu, että olen viimeinen, joka tästä tietää ja olen kuitenkin ollut sun primus motor!♥

      Poista
    3. Sä olit minun jälkeeni neljäs, joten hyvä sijoitus 😘 . Mä uskon yhtä kovasti Lumimiehen kanssa, joten eipäs laiteta kapuloita rattaisiin , heh heh

      Poista
  2. Sä olet loistotyyppi, ansaitset kaksi taputusta olalle ja lämpimän virtuaalihalin <3

    Kirja? Jos et täällä ilkeä paljastaa, niin pistä, please, Birgitta mulle blogista löytyvään s-postiin tiedot. Ja ONNEA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana Marjaana ♥. Olen arkajalka, joten laitan sinulle postia tulemaan :)

      Poista
  3. Kirja!!! Vau, minulle myös tietoa, kiitos :D

    VastaaPoista
  4. Joo, ihan niin =D. Laitan Susu sinullekin viestiä tulemaan ♥

    VastaaPoista
  5. Hyvä että on ollut vastapainoa huonoille asioille,eli hyvääkin huonon lisäksi. Oikein hyvää huhtikuun loppua Birgitta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainahan sitä joku pilkahdus löytyy pilviselle päivälle. Nyt ajattelin panostaa aina vaan ravitsevampaan ruokaan ja siitä rauhassa nauttimiseen. Tulen tuotapikaa luoksesi katsomaan uusia reseptejä 😀. Oikein hyvää viikon jatkoa sinullekin. Kohta on vapputanssien aika 😀.

      Poista
  6. Onnea kirjalle ja iloista viikkoa hyvälle ihmiselle! Minuakin alkoi kovasti kiinnostaa hengentuotteesi, eli infoa, kiitos... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset Muuttolintu :) Kyllä nyt keskiviikkona elämä tuntuu jo paljon paremmalta ja mieli pirteämmältä. Minäpäs pistän sinulle postia ystäväiseni =D

      Poista