sunnuntai 21. toukokuuta 2017

olen ollut... epämääräinen

olen ihan vaan ollut
olen hakenut varaamani Zoolander 2 -leffan kirjastosta ja pettynyt siinä kaikkeen muuhun paitsi Benedict Cumberbatchiin ;-)
olen tuntenut kipua
olen päättänyt tuulettaa päätäni
olen lähtenyt kävelylle

olen herännyt uuteen kirkkaaseen aamuun
olen tietoisesti ollut poissa koneelta
olen kuunnellut kehoani
olen ollut pettynyt
olen pelännyt
olen lähtenyt kävelylle

olen kirjoittanut hyvänyön toivotukset miehilleni
olen kuunnellut lintujen laulua iltamyöhään
olen herännyt uuteen päivään
olen ollut onnellinen
olen pukeutunut kauniisti
olen miettinyt kesälomaa
olen pelännyt sen menevän pilalle
olen yrittänyt olla huomaamatta olotilaani
olen pettynyt yritykseeni
olen lähtenyt kävelylle


olen nähnyt miehen, joka heittää vimmaisesti pyöränsä repusta tyhjiä tölkkejä tien toiselle puolen
olen ollut kommentoimatta, koska ajattelin saavani ennemmin turpaan kuin mitään hyvää aikaiseksi
olen nähnyt vanhalla mummolla -kävelykepin kaverina- jaloissa upeat varrelliset siniset converset
olen hymyillyt sille mummolle ja nähnyt mummon hymyilevän takaisin


olen nauttinut auringonpaisteesta
olen tallustellut minne nenä näyttää
olen kuunnellut tennispallon lyöntiääntä
olen joka lyönnillä virittynyt tähän biisiin
olen virnistellyt kävellessäni
olen käynyt monesti suihkussa
olen laittanut hiuksiini kiharat
olen kuunnellut tuntikaupalla musiikkia
olen katsonut lehtien kasvua pihakoivuissa
olen aivastellut
olen nauttinut olostani
olen vihannut olotilaani
olen pettynyt
olen lähtenyt kävelylle


olen syönyt herkullisia aamiaisia
olen istunut lattialla enemmän kuin sohvalla
olen hermostunut itseeni
olen lähtenyt kävelylle

olen istunut suurkirkon portailla
olen kuunnellut ulkoilmakonserttia ja notkistellut lantiotani ja vipattanut varpaitani
olen syönyt lounasta polttariporukan kyljessä ja ihaillut morsiammen keppihevosta 
olen katsonut leffatarjonnan, mutta jättänyt menemättä yhteenkään viidestä mielenkiintoisesta
olen laulanut kotona hävyttömän kovaa ja hävettävän hiljaa hyräillyt ulkona
olen katsonut ystävän lainaaman Almodóvaren Julietan ja pitänyt siitä
olen seurannut kuinka pieni mäyräkoira haukkuen vaatii, että isäntä potkaisee hänelle ison jalkapallon
olen mennyt kauppaan klo 22 jälkeen, ostanut kaksi jäätelöä ja syönyt ne molemmat kotona ennen puolta yötä


olen istunut kivellä ja juonut pullosta vettä
olen nauttinut kevyen repun kantamisesta
olen tunkeutunut outoihin tunneleihin
olen sanonut yhtenä päivänä ääneen yhden sanan
olen toisena päivänä turissut satoja sanoja
olen nauranut
olen jättänyt pyyhkimättä märkiä poskiani
olen ollut kaunis ja olen ollut ruma
olen pakahtuvasti rakastanut koko maailmaa
olen vihannut omaa mieltäni
olen lähtenyt useasti
olen tullut yhtä monta kertaa takaisin

olen ollut epämääräinen, mutta samalla
olen edennyt ulkona perjantai mukaan lukien  40,65 kilometriä
-ei paha ;-)


8 kommenttia:

  1. Mahtavan määrä kilometrejä olet kävellyt ja monta asiaa tehnyt, mutta jäätelöt illalla klo 22 tekivät erityisen vaikutuksen! Taidanpa tehdä joskus saman... ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen todellakin :) Kaksi erilaista herkkujäätelöä kesäiltana tekee kyllä todella hyvää =D

      Poista
  2. Birgitta, minäkin söin eilen jäätelön iltapalaksi:)

    Mahtava määrä kilomtrejä. Me saavutimme tuon viimeksi 5 päivässä Salzburgissa. Liikun aina jos on todella kiinnostavaa.

    Julie on vieläkin minulta näkemättä...

    ♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää jäätelöä onkin vaikeaa vastustaa :)
      Sinun kannattaa lainata tai hankkia Julieta. Katsoin elokuvan aivan tyhjältä muistilta, eli en muistanut traileria enkä lukenut leffan takakannesta tekstiä. Tämä toimi minusta todella hyvin. Suosittelen ♥

      Poista
    2. Taidan tilata Julien ja annan sitten Merille...

      Jos olet katsonut tanskalaissarjaa Perilliset, niin uusi tuotantokausi alkaa 11.6.

      <3

      Poista
  3. Hyvä suunnitelma :) En ole katsonut Perillisiä, mutta olisikohan siitä Areenassa edellinen kausi vielä katsottavissa. Ja voihan sitä aina aloittaa kesken kaiken, uusi kausi on aina uusi kausi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unohdin mainita, että tämä tekstisi on kuin laulu. Paljon kivoja juttuja ja tuli mieleen ne ajat kun 'ei saa talloa nurmikoita, ei saa syöttää apinoita...' tai 'olen juonut viinin Wienissä, monta kylmää Lyypekissä, olen...'

      ♥♥

      Poista
    2. Kiitos Leena, välillä päivät menee soljuvasti laulujen tapaan. Onneksi tänään on hyvä päivä. Voisin tehdä kunnon menobiisin 😘

      Poista