keskiviikko 23. tammikuuta 2013

En voi kuin hengittää

Ei haittaa vaikka hakkaat kuinka pianon koskettimia,
ei vaikka laulat mut kevyesti suohon.

Ei ole mun aika kilpailla kanssasi.
Mä en kilpaile tänään enkä huomenna.

Huuda tai kuiskaa. Ole lempeä taikka älä.
Aivan sama, kunhan olet aito.

Mä olen tämä pitkä sekunti
jolloin sanasi ja sävelesi kiertyvät minuun
laajentuen kuviksi päähäni
siirtyen sydämeeni tunteen pyörteiksi
lopulta vahvistaen luuni ja kalvoni
poistuen helpottuneena henkäyksenä.

Annan sinulle vapauden olla mitä olet.
Mutta minä valitsen sen miten soit sisälläni
ja että päästän sinut vapaaksi
enkelin kevein sormin.

Katsos me voidaan elää vierekkäin
vailla toisiamme taikka toistemme kanssa.
Mutta jos satutan sua
satutan itseäni
enkä tee meille taaskaan oikeutta.

Sen vuoksi päästän nyt irti.
Ja mä olen edelleen tämä pitkä sekunti
olen tajunta: mun pitää vain hengittää.
Hengittää kohti pelkoa.
Ja jumalauta
mä yritän rakastaa tämän perkeleen kivun pois.

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos Leena. Taitaa olla muut keinot jo vähissä.

      Poista
  2. Olematonta voimaa! Sitä vahvinta laatua.

    VastaaPoista
  3. Se on osu ja uppos, aivan helkkarin hyvä. Kumpa olisin tarpeeksi iso ja vahva rakastamaan oman kipuni pois ja päästämään irti....aikanaan.
    Ladulle en ole päässyt vielä ja töiden merkeissä menee viikonloppu, hyvä niin. Liian monta vkonloppua ollut vapaana ja liikaa aikaa miettiä, vaipua omaan surkeuteensa ja vihaansa. Maanantaina saan toivottavasti hikilankut lainaan ja katsotaan löydänkö uuden jutun joka johdattaa uudenlaiseen vapauden tunteeseen meren ja taivaan välissä.
    Tuo teksti oli niin älyttömän hyvä että haluisin laittaa sen blogiini kuhan kerkeen tietysti sinulle kuuluvalla creditillä. Jos et halua se on hyvin ymmärrettävää mutta haluaisin jakaa tämän nerouden ja liittää johonki kuvaani.
    ps. olen useamminkin miettinyt sun tekstin ja mun kuvan yhdistämistä mutten ole kehdannut kysyä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se päivä varmasti tulee, kun näitä hetkiä ja tuntemuksia katsotaan paremmin hengittäen ja syvemmällä ymmärryksellä.

      Hikilankut vaan lainaan ja sitten menoksi. Hiihto on niin monipuolista liikuntaa kropalle, että siinä ei paljon mielessä murheet pyöri. Laitat lähtiessä pienen padan porisemaan uuniin tai teet keiton valmiiksi odottamaan kotiinpaluuta.

      Mä laitan sulle mailia =)

      Poista