lauantai 17. maaliskuuta 2018

Että mitä?

Sä olet ollut ihanan seesteinen,
sanoi mies sunnuntai-iltana ruokapöydässä.

En tajunnut yhtään mistä se puhui. En mielestäni ollut tehnyt mitään. Mutta sitten mua alkoi huvittaa, ehkä juuri siitä olikin kyse ;-)

Mun kanssa ei ole varmaan kovin helppo elää. Olen temperamenttisempi kuin mies, olen myös nopeampi ja sanavalmiimpi. Se taas nokittaa mut mennen tullen rauhallisuudella, hiljaisuudella ja järjettömällä määrällä tietoa sekä tyylikkäällä pätemisellä.

Mutta että seesteinen... melkein nousi pissa päähäni ;-)

Mietin pitkään ja pieniä vihjeitä nousi mieleen:

Jotain uutta
Olen lopettanut kinan itseni kanssa siitä, että en tykkää ruuanlaitosta ja huomannut yllätyksekseni pitäväni siitä enemmän. Laitan nykyään erilaisia pöperöitä. Käytän uusia mausteita ja täytän tasaisesti murisevan napani rennommalla mielellä.

Päiväunet - ne jatkuu näköjään aina vaan.

Työpisteen siivous
Olen pistänyt tuhottavat paperit omaan laariinsa. Vienyt tyhjät mapit uudelleen käytettäväksi. Olen päivittänyt ohjeita, jotta seuraava tietää mitä, missä, milloin ja miksi. Kotikonmarin jälkeen huomaan töiden uudelleen järjestelyn olevan superhelppoa. Turhat pois, hyvä kiertoon ja loput iloiseen järjestykseen.

Hihittely
Toin kotiin siivouksessa löytämäni cd:t, jossa oli valokuvia vanhasta työpaikastani. Avasin kuvat kotikoneella ja katsoin kuinka me vietimme pikkujouluja vuonna 2008.

Ohjelmaan kuului mm. muotinäytös, jossa esittelyssä oli
lenkkipuku - makkarapötköt puvun takin koristeina
pillifarkut - juomapilleillä koristellut tiukkikset
nahkatakki - mies housuissa ja yläosa komeasti aatamin asussa
mukana oli myös: puolihame, alushame, liivit, verkkopaita, kansitakki, pumpulimekko, tupakkatakki, kellohame, t-paita ja pussihousut.

Meillä oli silloinkin huipputyyppejä töissä. Kaikki puhalsivat yhteen hiileen ja juhlissa pidettiin superhauskaa yhdessä ohjelmia tehden.

Ehkä hihittelyn ja muiden asioiden yhteisvaikutus näkyi viime viikonloppuna. Tämän viikon tapahtumat ovatkin olleet sitten aivan toista luokkaa... Jottei elämäni shitit peittäisi mieltäni huomaan keskittyväni tänään kaariin. Syökää hyvät ihmiset hedelmiä ja jos uskallatte niin menkää vaikka avantoon. Sellainen hurjapäisyys tekee kuulemma ihmiselle hyvää :)

14 kommenttia:

  1. Hih, mun pöydällä on täsmälleen samanlainen -värimaailmaa myöten- hedelmälautanen!
    Mainioita vaatteita. Mä nään sieluni silmillä kellohameen!! :)
    Kaikki konstit käyttöön ja kaikki shitti hittoon! Ota seesteisesti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä miehet ei kykene syömään kuin raakoja banaaneja, eli minulle jätetään aina normaalit ja tummentuneet kappaleet, hehee.
      Olisin laittanut tänne valokuvia muotinäytösvaatteista, mutta kuvamuokkaus meni liian suuritöiseksi. Kellohame oli kyllä tosi kaunis ja hauska :) Jostain syystä meidän nahkahousu-mallimme ei saapunut paikalle, hehee =D

      Ehdottomasti kaikki konstit käyttöön. Ihanaa viikonloppua sinulle <3

      Poista
  2. Voisi luulla, että olet aloittanut joogan...:) Sua on pakko hihityttää koko ajan, sillä A....Tämä siis plussalla!

    Minä uskallan vain syödä hedelmiä, eikä avanto tulisi mieleenkään. Oikastaan minulle maistuvatkin vain hedelmät. Ja koska on lauantai, katsotaan Doctor Fosteria tallenteelta ja on tietysti rypäleitä ja valkohomejuusta. Toivon isosti, että ette ole missanneet Doctor Fosteria, jossa brittiläinen sarja taas parhaasta päästä ikinä. Voikaa onnellisesti!

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, mulla on varmaan jokin sisäsyntyinen hupinappi.

      Avanto ei houkuta muakaan ollenkaan, hytisyttää pelkkä ajatuskin. Yksi työkaverini pitää viileästä vedestä ja käy aamu-uinnilla ulkosalla. Mä hyppäisin mieluummin tandemhypyn laskuvarjolla, kuin menisin mereen uimaan näillä keleillä ;-).

      Foster on aivan huippusarja. Olin ihan hämmästynyt, että siitä oli tehty toinenkin kausi. Ajattelin, ettei siitä voi millään tulla yhtä hyvää, kuin ensimmäisestä kaudesta, mutta ainakin nämä kaksi jaksoa ovat näyttäneet aivan muuta.

      Samoin teille. Se on taas lauantai <3

      Poista
  3. Tämä oli taas hyvän mielen postaus Birgitta:)
    Syön hedelmiä ,mutta max 2 päivässä, ja hedelmiä täällä riittää ja kaikki lähiruokaa. Avannossa olen uinut vain kerran,teininä, enkä ehkä ottaisi uusiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jael <3
      Mulla taitaa mennä useampi kuin kaksi päivässä ja marjojakin tulee syötyä ainakin arkiaamuisin. Teillä on kyllä kerrassaan upeat hedelmä ja vihannesmarkkinat siellä. Jätämme siis molemmat kylmät vedet rohkeammille vesipedoille :)

      Poista
  4. Voi, miten hauska postaus! Väkisinkin nousi hymy huulille tuota muotinäytöstänne kuvitellessa. Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiiu, olen aina iloinen jos voin välittää hyviä fiiliksiä eteenpäin toisille :). Muotinäytös oli kyllä ihana muisto ja kun noita valokuvia katselee, niin sydän ihan pehmenee onnesta.

      Sinullekin ihanaa viikonlopun jatkoa =D

      Poista
  5. Olisipa tosiaan ollut kiva nähdä tuo muotinäytös! Huh! :D Muuten; banaanit kyllä (superfoodia), avanto ei edes pahimmissa painajaisissa... Ikävistä asioista ja ajatuksista voi tosiaan ottaa niskalenkin, niin kuin sinä teet. Kiitos piristävästä postauksesta ja keväistä sunnuntaita sinne! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä siinä oli naurun remakkaa malleilla takahuoneessa, catwalkilla ja varsinkin yleisöllä. Yhdessä toisille hupia järjestäminen on joskus mitä parhainta työyhteisön kohotusta =).

      Takapakkeja tulee, tänään vuorostaan siipalle, joten meidän perhe ottaa nyt mahdollisimman rennosti <3

      Poista
  6. Minäkin näin sieluni silmin tuon muotinäytöksen ja aloin hihittelemään:) Seuraavan kerran kun mies pyytää hakemaan eteisestä lenkkitakkinsa tiedän mitä teen:)) Hyvässä työyhteisössä ei nauru lopu koskaan! Seesteisyyskin on kyllä oikein kiva olo tila:) Mukavaa alkavaa viikkoa♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =D Siinä onkin sitten miehellä ihmettelmistä. Joskus nuorena olin töissä paikassa, jossa tuli eteen aika kamalia asioita. Silloin huomasin, että ronski huumori piti meitä pinnalla. Mutta naurua olla pitää, muuten menee liian synkäksi.

      Aivan mahtavaa viikkoa sinullekin ♥

      Poista
  7. ei avantoa minulle, kiitos - mutta muotinäytöstä voisin kyllä tulla katsomaan.

    iloa alkaneeseen viikkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei, ei avantoa kuin valokuvissa ja sisätiloissa katseltuna :)

      Hauskaa viikkoa sinullekin ♥

      Poista