maanantai 29. elokuuta 2011

Kivipora on kivempi kuin hammaspora

Tänään hidastelin työpaikalla, olin suorastaan toimistokuukkeli. Työkaverini kuitenkin ojensi mua ystävällisesti: Eikös sun jo pitäisi lähteä? Sinne hammaslääkäriin!

Jeh, jeh... Otin jalat alle ja suunnistin huoltoon.

Se hymyilee ja kättelee. Mutta mä en ihan luota siihen, sillä on kohta kuitenkin piikki kädessä. Ja tuolla toisella on paperinen lappu kasvojen edessä. Onkohan sillä tarttuva tauti, kun se ei paljasta kasvojaan? Laittakaa vaan ne kaikki härvelit mun suuhun, kyllä mä kestän sen. Mutta antakaa samalla mun käsiin jotain puristeltavaa. Aivan mitä vaan. Voin näyttää teille kuinka saan puusta puserrettua paperia tai jäästä aikaiseksi kuuman kylvyn. Ja teen nämä alta aikayksikön.

Tiedän ja ymmärrän, ettei muhun ole sattunut hammaslääkärissä kuin kouluaikoina. Siitä huolimatta järki ei vie tunteista voittoa. Ja kaikki vaan sen takia, että lapsena näin kuinka siitä kamalasta huoneesta tuli edellinen koululainen kyyneleet silmissä, jos se ei jopa huutaen karannut vapauteen.

Kesällä kävin Wanhoissa Wehkeissä, siis ihailemassa autoja ja muita vanhoja härpäkkeitä ;-). Kun lähestyin erästä lasiovea leppoisan rennosti, syttyivät oven taakse huoneeseen yllättäen valot ja alkoi kamala surina. Hyi, huudahdin. Edessäni avautui kuvan näkymä. Näin siinä itseni tikkujäykkänä tuolilla, avuttomana ja silmät muljahtaneena. Voi ei, munhan pitää varata tän loman jälkeen vuotuinen hammastarkastus.

Vapaus, sen tunnen selkeästi aina hammaslääkärin huoneen tällä puolen. Olenpa iloinen että täysremonttini on nyt lähestynyt loppuaan =)

3 kommenttia:

  1. Puristaisit puusta paperia! Mistä sinä nuo jutut keksitkään;-)

    Itse asiassa kuvailit juuri minun tuntojani viime viikolla. Mikään ei ole niin suuri vapaus, kuin jättää ihan kiva hammaslääkäri ja se kiltti apulainen selkänsä taakse ja päästä sieltä pois. Joka kerta kun selviän sieltä hengissä, ostan itselleni jonkun palkinnon!

    VastaaPoista
  2. Leena; hienoa! Mä en olekaan tajunnut, että voisin saada jotain kivaa kun selviän tästä vuositarkastuksesta. Menenkin heti huomenna palkitsemaan itseni jollain ihanalla tavalla. Kiitos vinkistä <3

    Mieluummin puusta paperia kuin että kaivelen kynsiäni kämmenistä ;-)

    VastaaPoista
  3. Komppaan täysillä. Jokaista mielikuvaasi... ;)

    VastaaPoista