lauantai 17. maaliskuuta 2012

Väliaikaista kaikki on vaan


Olen akvaariossa.
Pikkuruisessa lasisessa huoneessa.

Edessäni pyöreällä pöydällä on mehevä marjapiirakka, se
näyttää itsetehdyltä, NAM.

Mikä mainio päätös työviikolle. Istua lämpimässä sisällä. Nauttia tyynyn pehmeydestä selän takana, ihailla kukkasten värikirjoa. Ja ilo senkun leviää; ikkunat ovat paljon puhtaammat kuin omassa kotonani. Täältähän näkee jotain ;-)

Kun katson ulos, siellä katsoo minua vastaan seurue japanilaisia. He kuvaavat lasin tuolta puolen ja minä heitä tältä puolen.

Räps Räps. Hymy sinne ja nauru tänne.

Jaa-a, tältä siis tuntui upeista Suklaarihmoistani, kun ne asustelivat aikoinaan 200 litran asunnossaan. Säännöllisin ajoin joku toi herkkuruokaa. Välillä tuttu tai tuntematon naamataulu tuijotteli ikkunalasin takaa ja ihaili.

Mutta nuo turistit taitavat ihastella enemmän kahvilan ulkomuotoa ja ideaa. Tai voihan meille sisällä oleville olla kateellinen, jos kahvihammasta kolottaa tai jalat kaipaa rentoa istuskelupaikkaa.

Tulkaa ihmeessä sisään sieltä. Tämä kannattaa kokea nyt, kuukauden päästä on jo myöhäistä...

4 kommenttia:

  1. Luinkin tuosta pop-up kahvilasta jossain.Harmi ettei se enään ole pystyssä kun minä olen Helsingissä...

    VastaaPoista
  2. Yaelian; vaikka et ehtisi tuonne Espan lavalle kahvilaan, niin kesäaikaan sama kahvilan pitäjä, Cafe Köket, pitää paikkaa kauppatorilla, kotisivut: http://www.cafekoket.fi

    VastaaPoista
  3. Eipä hauska ja kaunis, pitäisköhän mun tulla käymään kylillä kahvilla täältä maalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin. Lavan lasihuone on tainnut saada uuden maalipinnan, en millään muista, että se olis ollut ennen valkoinen. Tule ihmeessä käymään. Ja ota kamera mukaan, saat varmasti upeita kuvia matkaltasi =)

      Poista